مهرداد دومینو

خاص باش ولی شاکی

مهرداد دومینو

خاص باش ولی شاکی

طرز تهیه کوکو استامبولی

طرز تهیه کوکو استامبولی

کوکو استامبولی,کوکو استانبولی,کوکوی استامبولی,طرز تهیه کوکو استامبولی

کوکو استامبولی یک کوکوی خاص و کمتر شناخته شده است که با مواد متنوعی که در آن موجود می باشد طعم بسیار لذیذی دارد که با اکثر ذائقه ها سازگار است. در ادامه با آموزش طرز تهیه کوکو استامبولی با ما همراه باشید.

کوکو لوبیا سبز,کوکوی لوبیا سبز,طرز تهیه کوکو لوبیا سبز,دستور پخت کوکو لوبیا سبز

مواد لازم برای 6 نفر

سیب زمینی ۳ عدد

پیاز ۲ عدد

تخم مرغ ۴ عدد

پنیر پیتزا ورقه ۵ عدد

لوبیا سبز ۲ پیمانه

نمک ، زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی استانبولی

در مرحله اول سیب زمینی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا سرخ شوند. نیاز نیست بیش از حد سیب زمینی ها را سرخ کنیم تا خشک شوند. در یک ظرف مناسب سیب زمینی های سرخ شده را می ریزیم.

پس از اینکار پیاز ها را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم سپس به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. در مرحله بعدی لوبیا سبز را به اندازه بند انگشت خرد می کنیم و آبپز می کنیم ، سپس به سیب زمینی و پیاز اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را به همراه زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در تابه ای مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم.

این کوکو را باید مانند کوکو سبزی به صورت یکجا درست کنیم. پس از اینکه کوکو طلایی شد ، پنیرهای پیتزا را روی آن می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا پنیر آب شود. سپس کوکو را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

کوکوی اسفناج و پیازچه,کوکو اسفناج و پیازچه,کوکوی اسفناج,کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو گل کلم

طرز تهیه کوکو گل کلم

کوکو گل کلم,کوکوی گل کلم,طرز تهیه کوکو گل کلم,دستور پخت کوکو گل کلم

کوکوی گل کلم یکی از کوکوهای خوشمزه ایرانی است که می توانید در هنگام تهیه کردن ترشی گل کلم مقداری کلم نگه دارید و با ان کوکو درست کنید. در ادامه با آموزش طرز تهیه کوکو گل کلم با ما همراه باشید.

کوکو برنج,کوکوی برنج,طرز تهیه کوکو برنج,دستور پخت کوکو برنج

گل کلم ↔ ۵۰۰ گرم

جعفری ۲۰۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوکو گل کلم

پس از تمیر کردن گل کلم آنرا به قطعات بزرگ تقسیم می کنیم و به همراه مقداری آب در قابلمه ای قرار می دهیم تا کمی پخته شود. سرکه را هم در آب می ریزیم تا بوی گل کلم را بگیرد. پس از 15 دقیقه گل کلم را آبکشی می کنیم.

پس از آبکشی گل کلم را به صورت ریز خرد می کنی و داخل یک کاسه می ریزیم. جعفری را خرد می کنیم و به گل کلم اضافه می کنیم. تخم مرغ ها جدا به همراه نمک ، فلفل و زردچوبه خول مخلوط می کنیم سپس آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

حالا تخم مرغ را به گل کلم اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن مواد نوبت سرخ کردن آن می شود. در یک تابه مناسب روغن می ریزیم و مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه می ریزیم تا سرخ شود. وقتی یک سمتش سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

کوکو ماکارونی,کوکوی ماکارونی,طرز تهیه کوکو ماکارونی,دستور پخت کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکوی برنج

مواد لازم کوکوی برنج

برنج یک پیمانه نپخته شده

تخم مرغ پنج عدد
پیاز یک عدد
گوشت چرخ کرده
رب یک قاشق
نمک فلفل زردچوبه

طرز تهیه کوکوی برنج

برنج رو میپزیم
بدون روغن و نمک
بعد تخم مرغارو توش میریزیم
پیازارو سرخ میکنیم همراه با گوشت ورب
زرد چوبه نمک و فلفل بهشون میزنیم

بعد نصف برنج رو میریزیم تو ماهی تابه
روش مایع گوشتی میریزیم
و دوباره برنج

میذاریم سرخ بشه...


زیتون پرورده

زیتون پرورده

زیتون پرورده,طرز تهیه زیتون پرورده,دستور زیتون پرورده

زیتون پرورده از چاشنی های معروف ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم و مزه بسیار مطبوعی دارد ، برای بدن بسیار مفید می باشد. در این مطلب به ساده ترین شکل ممکن آموزش طرز تهیه زیتون پرورده خانگی را برای شما آماده کرده ایم ، با ما همراه باشید.

ترشی هفت بیجار , طرز تهیه ترشی هفت بیجار , دستور پخت ترشی هفت بیجار

مواد لازم

زیتون بدون هسته →•← ۵۰۰ گرم

مغز گردو →•← ۳۰۰ گرم

رب انار →•← ۲ پیمانه

پودر نعناع →•← ۱ قاشق غذاخوری

پودر آویشن →•← ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو →•← ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون →•← ۲ قاشق غذاخوری

دانه انار خشک شده →•← ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه زیتون پرورده

برای تهیه زیتون پرورده باید زیتون ساده تهیه کنیم که اگر در دسترس نبود می توانیم از زیتون شور یا ترش استفاده کنیم. برای از بین بردن طعم شوری یا ترشی زیتون آنرا به مدت زمان یک ساعت در یک ظرف پر از آب می ریزیم تا کاملا خیس بخورد.

یک ساعت کافی است و نباید بیشتر از یک ساعت زیتون ها را بخیسانیم. زیتون ها را آبکشی می کنیم و در یک ظرف بزرگ می ریزیم. رب انار ، آبلیمو و گردوی چرخ شده را به زیتون ها اضافه می کنیم و مواد را خوب می سابیم.

در مرحله بعد نعناع خشک و آویشن ، روغن زیتون و دانه انار خشک را اضافه می کنیم و خوب با مواد مخلوط می کنیم. حالا زیتون پرورده را در یخچال قرار میدهیم تا خنک و آماده سرو شود. برای روشن تر شدن رنگ زیتون پرورده باید کمی گردو بیشتر بریزیم.

ترشی کلم قرمز,طرز تهیه ترشی کلم قرمز,دستور ترشی کلم قرمز,درست کردن ترشی کلم قرمز

خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ,طرز تهیه خورش قارچ و مرغ,خورش قارچ و مرغ مجلسی

خورش قارچ و مرغ از خورش های قدیمی ایرانی نیست ولی به دلیلی استفاده از موادی مثل قارچ و مرغ طرفداران زیادی پیدا کرده است. این خورش خوشمزه را براحتی می توانید در منزل تهیه نمایید. در ادامه با طرز تهیه خورش قارچ و مرغ با می پاتوق همراه باشید.

خورشت فسنجان,خورش فسنجان,فسنجان,فسنجون

مواد لازم برای 4 نفر

سینه مرغ : ۳ عدد

قارچ : ۲۰۰ گرم

پیاز : ۱ عدد

سیر : ۲ حبه

آبلیمو : ۱ قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

آرد : ۱ قاشق چایخوری

زعفران : ۱ قاشق غذاخوری

روغن : به میزان لازم

فلفل : به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

قارچ ها را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم به حدی که فقط کمی نرم شوند. پس از اینکه قارچ ها نرم شدند آرد را اضافه می کنیم و ادویه های خورش را اضافه می کنیم. پس از کمی تفت دادن مخلوط قارچ و آرد را از روی حرارت بر می داریم.

سیر و پیاز را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم سپس مرغ را به اندازه گوشت خورشتی ( قورمه سبزی ) خرد می کنیم و به سیر و پیاز اضافه می کنیم. کمی مواد را تفت می دهیم تا گوشت مرغ کمی سرخ شود.

سپس 1 لیوان آب به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد. پس از اینکه مرغ نیم پز شد قارچ را اضافه می کنیم و پس از آن زعفران آب کرده را به همراه آبلیمو به مواد خورش اضافه می کنیم.

10 دقیقه صبر می کنیم و زرده تخم مرغ را به خورش اضافه می کنیم. زرده را باید قبل از اضافه کردن کمی هم بزنیم. حدود 15 دقیقه بعد خورش ما آماده است. کمی سیب زمینی هم سرخ می کنیم و خورش را با آن تزیین می کنیم. خورش را با برنج سرو می کنیم.

خورش مرغ,خورشت مرغ